از شنبه شروع می کنم!

slack off our work

همانقدر که سرماخوردگی در میان عموم مردم شایع است، به تعویق انداختن کارها نیز به همان اندازه رواج دارد؛ اما یک سری دلایل خاص دلیل این تعویق در افراد مختلف است.

عادت به تعویق انداختن کارها خیلی راحت و تنها به واسطه ی بی علاقگی نسبت به کار مورد نظر ممکن است بوجود آید و گاهی اوقات سبب بروز افسردگی در افراد شود.

پژوهش ها نشان داده، ۴ فاکتور اصلی برای به تعویق انداختن کارها وجود دارد:

بهم ریختگی

آیا ترجیح می دهید همه کارهای کوچک و پیش پا افتاده ای را که می توانید هفته ها انجام ندهید، انجام دهید فقط به این خاطر که وقتی برای کار کردن بر روی آن پروژه ی مهم باقی نماند؟

پس جزء افرادی محسوب می شوید که کارهایشان هیچ گونه سازماندهی ندارد.

برنامه های خود را اولویت بندی کنید تا با استفاده از سازماندهی، عادت بد به تعویق انداختن کارهای مهم را ترک کنید.

ترس

اگر مضطرب هستید و احساس می کنید کمی عصبی شده اید و نمی توانید کاری را که در دست دارید به پایان برسانید، شاید ترس عامل اصلی آن باشد.

البته اگر در کار خود تازه وارد هستید کاملاً طبیعی است که قدری محافظه کارانه تر با مسائل برخورد کنید، چرا که هنوز چیزهای بسیار زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد.

گاهی اوقات لازم است که کاری را که هیچ گونه تمایلی به انجام آن نداریم در ابتدا انجام دهیم و سپس پاداش مان را انجام دادن کاری که به آن علاقه داریم بگذاریم.

ایده آل گرایی

اگر نمی توانم آن را به خوبی و به بهترین نحو انجام دهم، ترجیح می دهم که اصلاً آنرا انجام ندهم!

اینها همان جملاتی هستند که در ذهن یک ایده آل گرا می آیند. این افراد آنقدر به جزئیات مسائل دقت کرده و به آنها اهمیت می دهند که اصل موضوع از یادشان می رود.

اگر شما هم چنین خصیصه ای را دارید، پروژه ای که باید آنرا انجام دهید قسمت بندی کنید و بعد هر قسمت را در یک زمان مشخص انجام دهید و سپس به انجام پروژه بعدی بروید.

شاخص مشکلی بزرگتر 

اگر احساس کردید که توانایی انجام هیچ کاری را ندارید، حتی آن دسته از کارهای کوچکی که به راحتی و به سرعت قابل انجام هستند، می توانید نتیجه بگیرید که تعویق انداختن شما حاکی از وجود مشکلات بزرگتر و مهم تری در درونتان هستند.

برخی از افراد هستند که از انجام همه ی کارها اجتناب می کنند، به هیچ وجه توانایی تصمیم گیری ندارند به همین دلیل احساس بدی به آنها دست می دهد و یک چرخه منفی در ذهنشان ساخته شده و ادامه پیدا می کند.

-بد نیست که برای کارهایی که سر موقع انجام می دهید به خودتان پاداش بدهید.

-اگر روز خود را با انجام کارهایی که هیچ علاقه ای به انجامشان ندارید شروع کنید، می توانید باقی وقت خود را به انجام کارهایی اختصاص دهید که از آنها لذت می برید.

-برنامه های خود را هدف بندی کنید.

-اهداف کوچکی برای خود معین کنید و به آن اهداف برسید و آن را به زمان دیگری موکول نکنید.

و به این شیوه مطمئناً به این نتیجه می رسید که توانایی انجام آن کار را دارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *