برندسازی با تابو شکنی!
مسیری دشوار ولی موفقیت آمیز

Breaking the norm with branding

تصورات غلط فرهنگی و سواد جنسی ضعیف به ویژه در جوامع شرقی، علاوه بر تاثیر سوء بر سلامت جسمی زنان، دامن گیر شرکت های فروش لوازم مراقبت زنانه نیز شده است!

تامپون یکی از محصولات بهداشتی بانوان در سراسر دنیاست که کمپانی های زیادی را صاحب ثروت کرده است؛ اما تصورات غلط فرهنگی و کمبود اطلاعات باعث شده این محصول با اقبال کمی در جوامع شرقی و از جمله چین رو به رو شود.

تیم بازاریابی یک شرکت چینی به نام Yoai ، با تنظیم استراتژی های جالبی این تابو را شکستند و موفق به ایجاد یک موج جدید فروش این محصولات شدند.

کمپانی Yoai که تولید کننده محصولات بهداشتی زنان بود و در رتبه پایین تری نسبت به رقبا قرار داشت، با این وجود وارد یک مبارزه سخت با رقیبانش شد.

نخست تصمیم گرفت یک نام تجاری جدید و خاص را وارد بازار کند و سپس شروع به طراحی بسته بندی هوشمندانه برای آن کرد.

تیم طراحی از نمادهای چینی و شخصیت ها به عنوان بخشی از استراتژی طراحی بسته بندی کمک گرفت تا زنان را جذب کند.

ناتالی چانگ مدیر خلاقیت کمپانی، برای افزایش فروش تامپون ها پیشنهاد طراحی آرمی برجسته و در عین حال ظریف و شیک با منبت کاری را بر روی بسته بندی ها داد.

برای تحریک جسارت در زنان خریدار این محصول از رنگ قرمز استفاده شد، تا نمادی از شخصیت زن چینی نیز به تصویر کشیده شود.

قسمت سخت ماجرا!

قدم بزرگ و دشوار بعدی آموزش زنان و شکستن موانع فرهنگی بود.

پشت بسته بندی این محصول که از اهمیت زیادی برخوردار بود – چرا که شامل آموزش و نحوه استفاده صحیح از تامپون بود- اطلاعات به گونه ای درج شد که زنان به خوبی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

از جمله با خطوطی ساده و ظریف نقش زنان بر روی جعبه طراحی شد تا بیننده ماهیت خودش را با محصول یکی ببیند.

ارائه گزینه های بیشتر و درک روشنی از زنان چین عاملی بود که این کمپانی با تکیه بر آن توانست در نخستین تلاشش در فرآیند برندسازی موفق عمل کند.

مدیر عامل Yoai در هفته طراحی گفت:

هویت نام تجاری جدید براساس تفسیر مدرن از ارزش های چینی و استفاده از آن برای تدوین استرتژی های بازاریابی از جمله عوامل مهم برای موفقیت آنها بوده است.

نقش فرهنگ و ارزش های جامعه هدف شما، در موفقیت برند شما چه قدر است؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *