برندینگ همان تبلیغات است؟

branding & advertising

معنی برندینگ را همه می‌دانند! 

برندینگ از آن دسته مفاهیمی ست که حتی کسانی که کتاب‌های بازاریابی را خوانده اند هم در دریافت مفهومش دچار مشکل هستند.

چرا که برند و برندینگ یک مفهوم ست.

برای اینکه با مفهوم برندینگ آشنا بشویم ابتدا باید تعریف دقیقی از محصولات و خدمات مان داشته باشیم.

محصول ما صرف نظر از ماهیت فیزیکی که دارد، هر آن چیزی است که دسته ای از نیازها یا خواسته را برطرف می کند.

حالا با یک مثال موضوع را روشن کنیم

آب یک مایع حیاتی برای زیستن با منبعی کاملا در دسترس است؛ همه ما برای زنده ماندن و محافظت از خودمان به آب نیاز داریم و بدون تلاش و دغدغه در هر مکانی که باشیم به آن دسترسی داریم.

اما چه می شود که همین آب می شود یک محصول استراتژیک برای برخی کمپانی ها که از آن صاحب درآمد می شوند؟

بسیاری از افراد آب را به خاطر اسم کمپانی خریداری می کنند.

قطعا ماهیت آب در زیباترین لیوان ها و بسته بندی ها هم عوض نمی شود، اما کمپانی ها و سازمان ها از استراتژی هایی در تبلیغات شان استفاده می کنند که ما را مجبور می کنند فقط و فقط از یک کمپانی خاص آب خریداری کنیم.

به مجموع این فرآیند که سبب می شود مخاطب مجاب شود ففقط از یک نوع شرکت خریداری کند برندینگ می گویند.

در واقع برند ما یک نام، یک طرح، یک نشانه و یا مجموع ویژگی هایی است که کمپانی ما را از سایر کمپانی ها متمایز می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *