تبدیل یک NGO به یک غول شکست ناپذیر!
بازاریابی و برندینگ در حوزه های اجتماعی و NGOها!

Marketing and branding in social domains and NGOs!

استراتژی های بازاریابی ناب می تواند حیات یک NGO را نجات دهد.

می پرسید چگونه؟ داستان تغییر نام یک سازمان خیریه مردمی را با ما دنبال کنید:

موسسه Brains wish که در حال حاضر به Shatterproof تغییر نام داده است، یک سازمان غیر دولتی آمریکایی است که از کودکانی که در معرض اعتیاد و استفاده از مواد مخدر و الکل هستند محافظت می کند.

هدف اصلی این سازمان پایان دادن به ننگ و رنج افراد مبتلا به اعتیاد است. کارمندان و طرفداران این سازمان متحد شده اند که از طریق سه اصل پیشگیری، درمان و برنامه بهبود بلند مدت با بیماری اعتیاد مبارزه کنند.

گری مندل رییس NGO، که خودش از اعتیاد پدرش رنج می برد این سازمان را با هدف از بین بردن نگرش های آمریکایی نسبت به اعتیاد راه اندازی کرد.

او معتقد است پیشگیری از اعتیاد بهتر از مراقبت های پس ار آن می تواند آینده فرزندانش را نجات دهد.

و اما چالش تغییر نام سازمان! 

یکی از اصلی ترین چالش های این سازمان ملی، پیدا کردن یک نام جدید برای آن بود؛ نامی که کمتر شخصی و خصوصی به نظر برسد و دامنه وسیعی در اذهان مردم آمریکا داشته باشد.

نام جدید باید به گونه ای طراحی می شد که در همه نسل ها حتی بعد از گذشت زمان زیادی، تاثیر قوی و عمیقی ایجاد کند؛ چرا که هدف اصلی آگاه کردن افرادی بود که نسبت به کلمه اعتیاد نابینا بودند و خطر آن را نزدیک احساس نمی کردند.

پیشنهادات و فکرهای بکر! 

پیشنهاد تیم فکر سازمان این بود که اسم Shatterproof (به معنی خرد نشدنی یا نشکن) را جایگزین اسم قدیمی کنند، تا شنیدن نام شان یک داستان مثبت، جسورانه و امیدوارکننده را در ذهن مخاطبان تداعی کند.

بخش آخر اسم یعنی کلمه Proof ایده انعطاف پذیری و قدرت را در ذهن برجسته می کند.

مهم ترین هدف سازمان این بود که کودکان، خانواده ها و جوامع و نسل های آینده به لطف این سازمان، به یک جلیقه ضد انفجار تبدیل شوند و اعتیاد جرات نکند خوشبختی شان را متزلزل کند.

!Marketing and branding in social domains and NGOs

سازمان نیار داشت به قربانیان اعتیاد نشان دهد از غول اعتیاد قوی تر است تا الهام بخش قربانیان باشد.

سازمان برای نام جدید از رنگ سبز استفاده کرد تا جسورانه به نظر برسد و قدرت، طراوت و سلامت را به نسل های مختلف القا کند.

گری مندل مدیر سازمان، نام جدید برند و هویت نام تجاری را یکی از گام های بزرگ این سازمان برای موفقیت می داند.

Shatterproof اکنون آماده است تا با تغییر نحوه ادراک، بحث در مورد اعتیاد و اعتیاد به مواد مخدر نقش مهمی در آینده ایفا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *