تلخ اما واقعی!
درباره نام برند!

شما حدس می زنید مشتریان از هر ده بار ، چند بار بعد از دیدن‌ نام یک برند، به صورت ناخودآگاه از خرید منصرف می شوند؟ هفت بار!

تکان دهنده است؛ به ویژه در زمانی که خیلی از کسب و کارها برای محصولات و خدمات خود میلیون ها و بلکه میلیاردها تومان پول خرج می کنند و از هیچ تلاشی برای موفقیت در بازاریابی و فروش دریغ نمی کنند!

چرا ضرر می کنند؟

خیلی اوقات در مرحله شکل گیری کسب و کار، پایه گذاران استارت آپ ها از دانش عمیق و گسترده روان شناسی نام برند برخوردار نیستند و شتاب زده و صرفا بر مبنای سلیقه شخصی شان دست به انتخاب نام برند می زنند و یا نهایتا با یک آژانس تبلیغاتی مشورت می کنند که متاسفانه باز هم فن روان شناسی زبان و اقناع مشتریان با نام برند در انتخاب غایب است.

حتی بسیاری از کسب و کارها در جایی از فعالیت شان اقدام به برندسازی مجدد (‌Rebarnding) می کنند و باز هم از روان شناسی زبان و نام برند غفلت می کنند و صرفا برخی اشکال گرافیکی و بعضی استراتژی ها را تغییر می دهند.

چه چیزهایی سرنوشت نام برند را می سازد؟ 

نام برند صرفا مجموعه ای از حروف نیست که در کنار هم یک کلمه شود و در دهان بچرخد!

تک تک حروف و آواهایی که در نام برند استفاده می شود و حتی شکل کلمه ای که به عنوان برند انتخاب می کنید، تاثیر بزرگی بر ناخودآگاه ذهن مخاطب دارد، بدون آنکه خود او متوجه این تاثیر باشد.

علم روان شناسی زبان چگونگی این تاثیرات را اثبات کرده و حالا متخصصان برند مطمئن هستند که نام یک برند چگونه می تواند تصویر ذهنی مشتریان و مردم را نسبت به شرکت ها، محصولات و خدمات شکل دهد.

اگر به سراغ یک مشاور روان شناسی زبان و متخصص نام برند بروید، به شما می گوید: اگر نام برند قابل تلفظ و قابل ثبت و متمایز باشد، مطلوب است؛ اما به هیچ وجه کافی نیست.

به ویژه برای شرکتی که قصد دارد در شرایط دشوار اقتصادی با حداقل تبلیغات و حداقل هزینه در برندسازی موفق باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *