حرفه ای های کسب و کار!

professional people in bussiness

با کمک تخصص و اطلاعات و دانش فنی، تنها ۱۵ درصد راه موفقیت در کسب و کار را طی کرده اید؟

۸۵ درصد دیگر کجاست؟

خیلی از افراد باسواد و تحصیل کرده در کسب و کار متحمل شکست های سنگین می شوند؛ چرا که تمام داشته های خود را بر ۱۵ درصد موفقیت متمرکز می کنند و از ۸۵ درصد دیگر غافل می مانند.

راز ۸۵ درصد موفقیت در شغل و کسب و کار، در چهار مهارت زیر نهفته است

۱) شناخت تیپ شخصیتی دیگران
۲) هنر متقاعد کردن افراد
۳) مهارت مذاکره کردن و چانه زنی بر سر قیمت
۴) فن بیان و ارائه حرفه ای

این چهار مهارت ، کلیدهای اصلی موفقیت در کسب و کار و پیشگیری از ورشکستگی و حرکت به سوی سودآوری هستند.

به صورت مختصر چند نکته مهم از این چهار مهارت را مرور می کنم:

مهارت شخصیت شناسی دیسک

چهار نکته مختصر از هر چهار تیپ شخصیتی توجه کنید:

۱) اگر مشتری که با او هم صحبت هستید؛ بسیار عجول است و تمایل دارد در کمترین زمان ممکن بهترین پیشنهاد شما را بشنود؛ قطعا تیپ شخصیتی سلطه گرا «D» دارد. تلاش کنید با توجه به دست آوردهای محصولتان و فوایدی که به همراه دارد محصولتان را پرزنت کنید.

۲) اگر مشتری شما بیش از حد بشاش و خوش خنده است و بدون سوال کردن شما دست به خود افشایی می زند، تیپ شخصیتی اجتماعی «I» دارد. با چنین مشتری تا حد امکان غیر رسمی صحبت کنید و در صحبت هایتان شوخی کنید تا نظرش را جلب کنید.

۳) اگر مشتری شما کمتر از شما حرف می زند و مجبورید برای دانستن جزییات از او سوالات زیادی بپرسید، یک شخصیت ثبات گرا «S» است. تلاش کنید نیاز اصلی او را متوجه شوید؛ چرا که ممکن است از سر شرم پیشنهاد شما را بپذیرد و معایب آن را به روی شما نیاورد ولی قطعا مجددا به شما مراجعه نخواهد کرد!

۴) اگر مشتری شما با وسواس خاصی درخواستش را مطرح می کند و درباره استانداردها و سوابق فعالیت شما زیاد سوال می پرسد، یک تیپ شخصیتی تحلیل گرا «C»  است. با حفظ خون سردی به تمام سوالاتش پاسخ دهید و از جزئیات طفره نروید. با این کار اعتماد او را جلب می کنید و او یکی از مشتریان ثابت شما خواهد شد.

مهارت شخصیت شناسی دیسک DISC communication
مهارت شخصیت شناسی دیسک
DISC communication

مهارت متقاعد سازی

مهارت متقاعدسازی راهگشای پیروزی در فعالیت حرفه ای و کسب و کار است. این چند نکته را هرگز فراموش نکنید:

۱) از جمله ترفند های متقاعد سازی می توان به سوال پرسیدن اشاره کرد. وقتی از مشتری سوال می پرسید به او القا می کنید که برای شما مهم است، منافع او برای شما ارزش دارد و چیزی را به او ارائه می دهید که واقعا به آن نیاز دارد.

۲) برای این که مشتری خرید کند، باید او را متقاعد کنید استفاده از محصول شما چه منفعتی برایش دارد و چه مشکلی را از او حل می کند.

۳) مشتری از شما خرید نمی کند، مگر این که ابتدا به شما اعتماد کند؛ برای این که اعتماد مشتری را به دست بیاورید طوری رفتار کنید که مشتری حس نکند قصد شما از فروش محصول صرفا پر کردن جیب هایتان است!

۴) اگر مشتری با رد کردن پیشنهاد شما فقدانی را حس کند، از او نه نخواهید شنید؛‌گاهی لازم است آسیب های احتمالی و تهدیدهای موجود را برای مشتری شفاف کنید.

مهارت متقاعد سازی persuasion
مهارت متقاعد سازی
persuasion

مهارت چانه زنی

یکی از بخش های همیشگی مذاکرات، چانه زدن بر سر قیمت محصولات و خدمات است. ترفند های زیر به شما کمک می کند با دادن کمترین امتیاز، بیشترین منفعت را در یک مذاکره به دست آورید:

۱) از شیوه نه حرف من نه حرف تو استفاده نکنید؛ چرا که با این کار شما نصف راه را رفته اید ولی طرف مقابل هنوز قدمی پیش نگذاشته است.

۲) هنگام چانه زنی برای اینکه راه را برای خواسته های نامعقول مشتری ببندید، بعضی از وظایف را از حیطه اختیار خود خارج کنید و اختیارات خود را محدودتر نشان دهید؛ مثلا بگویید این نرخ مصوب است، این کار از حیطه اختیارات من خارج است و یا مدیر من این را قبول نمی کند!

۳) اگر بر سر قیمت توافقی با یکدیگر اختلاف نظر دارید سعی کنید مشتری را با همدلی خلع سلاح کنید؛ مثلا بگویید چه قدر دوست داشتم با شخص محترمی چون شما معامله کنم و با هم همکاری بلند مدت داشته باشیم ولی گویا نمی شود!

در اینجاست که طرف شما در مذاکره گاردش را پایین تر می آورد و تلاش می کند به شما امتیاز بدهد.

مهارت چانه زنی Bargaining
مهارت چانه زنی
Bargaining

مهارت فن بیان

برای اینکه صحبت های شما نافذ و تاثیرگذار باشد:

۱) رسا و واضح صحبت کنید.
۲) تن صدایتان را بالا و پایین ببرید.
۳) از دست هایتان برای انتقال احساساتان به مخاطب استفاده کنید.
۴) در شروع ارائه، صاف بایستید و لبخند بزنید.

مهارت فن بیان public speaking
مهارت فن بیان
public speaking

+ مسلط شدن بر این چهار مهارت چقدر زمان می برد؟

_سالها!

+ اما خوشبختانه یک پکیج آموزشی فشرده وجود دارد که نکات کلیدی و اصلی شخصیت‌ شناسی، متقاعدسازی، مذاکره و چانه زنی و فن بیان را در کمترین زمان به شما می آموزد.

دوست داری این پکیج آموزشی رو داشته باشی و به سرعت مهارت های کسب و کار رو به دست بیاری؟

اینجا کلیک کن:

https://goo.gl/ep6DjB

امضاء: مدیر کسب و کار، یک فروشنده و مذاکره کننده همیشگی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *