خوب می فروشم
چون آدم ها را می شناسم!

قبول که بازار کساد است و بی رونق!

قبول که بعد از عید است و تقاضا برای خرید کمتر شده است!

اما در همین شرایط کسادی بازار هم برخی از شرکت ها و فروشگاه ها سودآوری بالا و فروش قابل قبولی نسبت به رقبا دارند!

اما چگونه؟

کلید این معما معجزه مهارت فروشندگان قدرتمند است. فروشنده هایی که به مدل فروش با کمک شخصیت شناسی دیسک مجهز شده اند و اکنون با دانش وارد معامله و فروش می شوند و نه به سبک های مردود و قدیمی.

یک فروشنده آگاه با شناخت تیپ شخصیتی مشتریان از روی حرکات و زبان بدن و گاه کلماتی که از آنها می شنود، می تواند تعیین کند که به هر تیپ شخصیتی چگونه محصولش را معرفی کند تا مورد پذیرش او قرار بگیرد و احتمال خرید را بالا ببرد.

با مطالعه گزارش تحلیلی تست دیسک، می توان دریافت هر تیپ شخصیتی دوست دارد یک محصول را چگونه بشناسد و اگر فروشنده این نکات را بداند قطعا کار آسانی برای ادامه راه خواهد داشت.

چند ترفند کلیدی برای معرفی یا پرزنت محصول به تیپ های شخصیتی مختلف را بشناسید:

نحوه پرزنت محصول برای یک تیپ شخصیتی «D»

بر نتایجی که محصول شما برای او به همراه دارد متمرکز شوید.

به او بقبولانید استفاده از محصول شما او را متمایز و برتر خواهد کرد!

از پرداختن به جزئیات اجتناب کنید و تصویر کلی محصول و عملکرد آن را برای او ترسیم کنید.

نحوه پرزنت محصول برای یک تیپ شخصیتی «I» 

گاهی با این افراد، غیر رسمی و صمیمی صحبت کنید!

برای جلب توجه او از تصاویر رنگی استفاده کنید و استفاده از داده ها و آمارها را به حداقل برسانید!

از تجربیات سایر افراد و دیگر مشتریان برای او بگویید

نحوه پرزنت محصول برای یک تیپ شخصیتی «S»

از این تیپ شخصیتی بیشتر سوال بپرسید تا بدانید دقیقا به دنبال چه چیزهایی می گردد!

در زبان بدن خود از حرکات تند و بی ملاحظه استفاده نکنید.

به او تضمین و گارانتی بدهید.

نحوه پرزنت محصول برای یک تیپ شخصیتی «C»

هنگام صحبت از زبان بدن و کلمات رسمی و دقیق بیشتر استفاده کنید.

شمرده و یکنواخت صحبت کنید تا تمام جزئیات را متوجه شود.

بر استانداردهای محصولتان تاکید کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *