“در محضر شیاد اعظم!”

– اگر می خواهید مشتریان شما یک جعبه شکلات گرانقیمت را بخرند، کاری کنید که پیش از معرفی، با یک رقم بسیار بزرگتر از قیمت شکلات ها روبه رو شوند و سپس پیشنهاد را مطرح کنید. (اگر بتوان پیش از معرفی آنها را وادار به نوشتن آن رقم بسیار بزرگ کرد که معرکه است)
– اگر می خواهید مشتریانتان اجناس فرانسوی شما را بیشتر انتخاب کنند، یک موزیک پس زمینه فرانسوی را برای آنها پخش کنید، پخش موسیقی شرق آسیا برای فروختن بنجل جات چینی راه بدی نیست.
– اگر می خواهید افراد یک محصول جدید و نو را تست کنند، زمانی که افراد حس ماجراجویی دارند را انتخاب کنید. بعد از دیدن یک فیلم، یک مسابقه ورزشی یا یک رویداد پرهیجان بهترین زمان خواهد بود.
– اگر می خواهید مشتری یک کالای بسیار محبوب و همه پسند را انتخاب کند، بعد از دیدن یک فیلم ترسناک محصولتان را به آنها پیشنهاد دهید.
– اگر می خواهید حس خوب و گرمی به شما داشته باشند، یک نوشیدنی گرم دستشان بدهید.
– اگر می خواهید به شما کمک کنند، تصاویر افرادی را به آنها نشان دهید که کنار هم ایستاده اند.
– اگر می خواهید کارکنانتان ارزیابی دقیقی داشته باشند، تصویرهای رودین (همان مجسمه متفکر معروف) را در محل قرار دهید.
برگرفته از کتاب پیش اقناع(Pre-Suasion)/ رابرت چالدینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *