دلایل تنفر کارمندان از مدیران!

۴۳ درصد کارکنان می ‌گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی‌ شود!

بسیار دیده می‌ شود که خیلی از کارمندان در سازمان ناخشنودند؛ چرا که بر این باورند که مدیر آنها به کار خوبشان ارج نمی ‌دهد.

زمانی که کارمندان شما تصمیمات خوبی می ‌گیرند، ریسک ‌های تجاری معقولی را می ‌پذیرند، کمک شایان توجهی در خلال جلسات می ‌کنند و یا ایده‌ های نویی را مطرح می‌ کنند؛ مشتاق تشویق و بازخور مثبت هستند.

اما اغلب سرپرستان و مدیران سازمانی در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می‌ شوند!

یکی از نشانه‌ های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمان‌ ها باید از سرپرستان شنید که به کارکنان می ‌گویند:

ـ نکته خوبی است!

ـ واقعا قابل ستایش است!

ـ چه خوب، چه عالی

ـ مرسی

از دلایل عمده که مدیران در تقدیر از کارکنان خود کوتاهی می ‌کنند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. آنها کارکنان را برای بهره ‌کشی و سخت‌ کوشی بدون تشکر می‌ خواهند.

۲. آنها به کارکنان به چشم هزینه تا یک دارایی با ارزش و سرمایه‌ گذاری می ‌نگرند.

۳. اغلب اوقات درک نمی‌کنند که تقدیر و شناسایی چقدر برای کارکنان اهمیت دارد.

۴. آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند و تشکر از کارکنان را کاری بیزارکننده و عبث می ‌دانند!

۵. بسیاری از مدیران نمی‌ دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از کارشناسانشان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید و نه ریاکارانه.

۶. خودشان هرگز مورد تقدیر سرپرستان‌ شان قرار نگرفته‌ اند!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *