محبوب بودیم و دگر نیستیم!
بررسی دلایل افت فروش ناگهانی برندهای محبوب

not papular like before

آنها که برندهای معروف را دنبال می کنند خوب می دانند که محبوبیت و شهرت یک برند همیشه ماندگار نیست!

شاید شما هم معتقد باشید که یک برند شهرت و فروشش را زمانی از دست می دهد که از کیفیت خدمات و یا محصولاتش بکاهد؛ اما همیشه داستان به این صورت پیش نمی رود.

عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستند.

یک کمپانی محبوب شکلات صبحانه در استرلیا، سال ها جزیی جدا نشدنی از وعده صبحانه مردم بود، تا جایی که استفاده از آن، آن قدر گسترش پیدا کرد که به بخشی از فرهنگ مردم تبدیل شد!

افراد تحت هیچ شرایطی حاضر نبودند در وعده صبحانه جای این شکلات صبحانه را با چیز دیگری پر کنند.

اما پس از مدتی شرکت برای ۵ سال متمادی، افت فروشی عجیب را تجربه کرد و به دنبال آن با انتقاد و کاهش محبوبیت از جانب مشتریانش رو به رو شد.

بررسی تیم بازاریابی و فروش دلایل این افت فروش و کاهش محبوبیت را این گونه توجیه کرد:

تاریخ انقضا 

نخست آنکه این محصول تاریخ انقضا نداشت و به همین علت نیازی نبود افراد آن را تا مدت زمان مشخصی مصرف کنند؛ همین موضوع باعث شد افراد این محصول را از سبد خرید هفتگی خود خارج کنند و به جای هر هفته، چند هفته درمیان آن را خریداری کنند.

شاغلان بی حوصله 

دلیل بعدی حرکت جامعه به سمت اشتغال بود.

مردم مثل سابق فرصت و حتی حوصله نداشتند صبحانه بخورند و استفاده از این شکلات صبحانه، هرگز راه حل خوبی برای آماده سازی یک صبحانه سریع نبود!

کاهش جمعیت

با گذشت زمان خانواده های استرلیایی کوچک تر شدند!

مهاجرت

آمار مهاجرت به استرالیا افزایش پیدا کرد.

مهاجران و افراد تازه وارد این برند را نمی شناختند و از آن استقبال نکردند!

آفتی به نام تعصب و غرور

از آنجایی که این برند برای سالیان بسیار محبوب و پرفروش بود، تیم بازاریابی دلیلی برای ایجاد نوآوری و یا تلاش برای شناسایی محصولات رقیب انجام ندادند.

همین امر زمان را برای این کمپانی معروف متوقف کرد!

این عوامل مهم ترین دلایلی بودند که باعث افت فروش این کمپانی شدند.

آیا شما هم این خطرات را در کسب و کارتان احساس می کنید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *