مدیریت زیر پوست چالش های ارتباطی

بخش بزرگی از ضعف های مدیریتی در سازمان ها ناشی از عدم شناخت شخصیت ها می باشد!

اگر بگوییم مدیریت یعنی تحت چالش های بی شمار با کارمندان کار کردن؛ اغراق نکرده ایم.

صرف نظر از مسئولیت های مهم اجرایی و تصمیم گیری های نهایی که بر عهده مدیریت می باشد، برقراری روابط صحیح و دانش شخصیت‌ شناسی امری ضروری برای یک مدیر موفق محسوب می شود.

هیچ آیین نامه مشخص و فراگیری وجود ندارد تا به یک مدیر کمک کند نیازهای ارتباطی اش را در سازمان چگونه رهبری کند؛ دقیقا در همین نقطه است که تفاوت میان اشخاصی که سواد ارتباطی دارند و کسانی که از آن بی بهره هستند مشخص می شود.

خوشبختانه اگر مدیری عزم این را داشته باشد که با ساختن روابط بهتر سازمانش را به سمت موفقیت های کاری بیشتر سوق دهد، دانش شخصیت شناسی دیسک دست او را در این مسیر خواهد گرفت.

مدل شخصیت شناسی دیسک، تکنیک های بسیار ریز ارتباط با افراد را به گونه ای به ما نشان می دهد که شاید پس از فراگیری آن غبطه بخوریم که چرا زودتر برای فراگیری آن وقت نگذاشتیم و دست به کار نشدیم.

به عنوان مثال چنان چه رفتارهای یک تیپ ثبات گرا را تشخیص ندهیم و کارهایی با سطح ریسک بالا را به او واگذار کنیم بدون شک او را از سازمان فراری می دهیم!

یا اگر در ارتباط با یک تیپ شخصیتی سلطه گرا بی وقفه در خصوص جزئیات یک پروژه صحبت کنیم، قطعا نمی توانیم او را متقاعد کنیم پروژه را بپذیرد!

دانش شخصیت شناسی دیسک می تواند نقش بزرگ ترین پاداشی را بازی کند که ما اول برای خودمان و پیشبرد اهداف سازمان مان  و سپس برای موفقیت و سرزندگی کارمندان مان در محیط سازمان در نظر می گیریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *