من کجای بازار هستم!

یک متخصص بازاریابی می‌گفت اگر روزانه بیست و چهار ساعت هم کار کنید در بازار موفق نمی شوید، مگر اینکه موضع گیری محصولتان درست باشد!

اگر ندانیم محصول ما کجای بازار جای دارد، بی شک تلاش می کنیم همه را داشته باشیم؛ و این دقیقا زمانی ست که همه را از دست می دهیم.

راهکارهایی برای تعیین موقعیت محصول 

اول: تعیین اصالت محصول

مردم ذاتا به محصولی که اصیل باشد گرایش دارند و بعد از آن به هر محصولی که اصالت را تقلید کند متمایل می شوند.

شعارهایی مثل اصیل ترین و بهترین و اولین بودن و واقعی بودن … می تواند در این زمینه کمک تان کند.

دوم: تعیین قیمت 

معمولا قیمت گذاری درست راهکار خوبی برای تعیین موقعیت یک کالا در بازار است؛ چرا که می توانید به کمک آن یک جایگاه درست و متناسب با برند خود در ذهن مصرف کننده ایجاد کنید.

سوم: کیفیت 

با ارائه عملکرد و کیفیتی شفاف و تعریف شده، کارکرد و امتیازهای محصولات و خدمات شما نسبت به سایر رقبا برای مشتریان آشکار می‌شود و صد البته موقعیت مطلوب شما را در ذهن مخاطبان می سازد.

چهارم: ویژگی‌های مصرف کنندگان و تصمیم‌گیران 

یکی از راهکار های تعیین موقعیت کالا، توجه به جنسیت، گروه سنی و سایر ویژگی‌های مصرف کنندگان و تصمیم‌گیران خرید آن کالا یا محصول است.

از دیرباز کمپانی های موفق توجه خاصی به این ویژگی‌ ها داشته اند.

به عنوان نمونه اگر زنان مصرف کننده کالای شما هستند، نحوه برندسازی و تبلیغات متفاوتی می طلبد؛ و یا موقعیت سازی برند و محصول شما برای جوانان و مسن‌ترها می‌تواند متفاوت باشد.

تبلیغات و بازاریابی دانشی است که روز به روز در حال تغییر و دگرگونی ست و گاهی به حدی پیچیده می شود که نیاز داریم از یک مشاور کسب و کار کمک بگیریم تا جایگاه مان را در بازار پیدا کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *