وقتی آلمان ها وارد چین می شوند!
استراتژی های نام گذاری برند وقتی موقعیت جغرافیای تغییر می کند!

when german people came to china!!

قطعا ورود به بازار کشورهای دیگر برای هر کمپانی هر چه قدر هم که بزرگ و قدرتمند باشد، کار دشواری است؛ حتی برای برند Brita که یک برند آلمانی پیشتاز و موفق در صنعت تصفیه آب خانگی است.

پیش تر این کمپانی محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور صادر می کرد ، اما به منظور رشد بیشتر تصمیم گرفت شانس خودش را در بازارهای شرقی نیز بیازماید و بخشی از بازار چین را به دست آورد.

چالشی به نام ورود به چین! 

ورود به بازار چین از دو جهت برای برند Brita سخت بود:

نخست آنکه مصرف کنندگان چینی این برند را نمی شناختند و بخش سخت تر اینکه تلفظ اسم این برند آلمانی در چین اصلا آسان نبود!

کمپانی تصمیم گرفت یک آژانس تبلیغاتی محلی برای کار بر روی استراتژی نام گذاری استخدام کند.

از آنجایی در زبان نوشتاری چین به جای حروف از کاراکترها استفاده می شود، آژانس تبلیغاتی پیشنهاد کرد که نام تجاری به گونه ای طراحی شود که دو کاراکتر اول آن به صورت نامتعارف به نام تجاری اصلی نزدیک باشند و پیوندشان را با نام اصلی حفظ کنند.

نام جدید چینی پس از طراحی در میان ۵ گویش اصلی چینی از جمله در هنگ کونگ و تایوان مورد آزمایش قرار گرفت.

کمپانی برای دانستن این موضوع که آیا این استراتژی برندسازی ذهن مردم را تغییر خواهد داد یا نه عجله ای به خرج نداد؛ اما با تکیه بر تحقیقات به این نتیجه رسید که روند مثبتی در بازار نسبت به محصولش ایجاد شده است.

!when german people came to china

طراحی هوشمندانه لوگو

قدم بعدی طراحی گرافیکی لوگوی Brita بود که با نام چینی آن هماهنگ شده بود.

لوگو به گونه ای طراحی شد که عناصر نام تجاری هنوز هم وجود داشتند!

در واقع این یک نام تجاری جدید نبود که وارد بازار می شد؛ بلکه با اقتباس کامل از نام اصلی برند و رعایت اصل سادگی در طراحی، موقعیت خودش را در بازار چین با قدرت تمام ساخت.

ارتقا یک محصول و تلاش برای دستیابی به فروش بین المللی برای آن صرفا با تجربه ای که افراد با استفاده از محصول شما به دست می آورند میسر نمی شود؛ بلکه گاهی شما نیازمند تغییر نام تجاری خود هستید تا توسط فرهنگ و بازار هدف جدید مورد پذیرش قرار گیرید.

شما می توانید عناصر نام تجاری خود را حفظ کنید، حتی اگر اسم و کاراکترهای آن را تغییر دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *