روانشناسی قیمت گذاری؛ رنج پرداخت

Pricing Psychology

تصور کنید سوار یک تاکسی شده اید که از تاکسی متر استفاده می کند؛ در طی سفر، بر اساس مسافت طی شده مبلغی که باید بپردازید بیشتر و بیشتر می شود؛ این نمایش قیمت ناخودآگاه شما را به آن حساس می کند؛ آن را با تجربه سفر با تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی مقایسه کنید، به نظر می رسد شما هم موافق باشید که گزینه دوم بسیار بهتر است. فهم دلیل آن دشوار نیست، پول پرداخت کردن باعث فشار به افراد می شود و در آنها نوعی احساس رنج به وجود می اورد!

می توان دید که خود عمل پرداخت آنقدرها مهم نیست که فکر کردن به آن؛ هرچه بیشتر توجه می کنید که باید پولی پرداخت کنید، احساس نامطلوب تری خواهید داشت. این مدت زمان “فکر کردن به پرداخت پول” در تجربه مشتری بسیاری اهمیت دارد و باید در حد امکان آن را محدود کرد، غریب نیست دریابیم مشتریان بسیار حساس به قیمت که وقت زیادی را برای جستجو و چانه زنی روی قیمت صرف می کنند، به اندازه دیگران تجربه لذت بخشی نداشته باشند.

درس این تجربه روشن است، در نظر داشته باشیم مشتری چگونه و چه زمانی به پرداخت فکر می کند و تلاش کنیم آن را حداقل کنیم، کاری که البته خیلى هم ساده نیست!

منبع مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *