در فروش گاهی گمنامی بهتر است!

نمایش دادن محصولات در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و سینمایی از روش های موثر در معرفی محصول است، پژوهش ها هم نشان می دهد که مشتریان محصولاتی را که به صورت گل درشت و آشکار در فیلم ها نمایش داده می شود، بیشتر به یاد می آورند و می شناسند.

تا اینجا شاید چیزی تازه ای نباشد و بدیهی به نظر برسد، ولی مرحله بعدی جالب تر است؛

در پژوهشی با نظرسنجی نشان داده شده است که هرچند چنین برندها و محصولاتی بیشتر به یاد آورده می شوند، ولی این هم هست که شاید احتمال اینکه در فروشگاه ها مشتریان آنها را خریداری کنند بسیار کاهش یابد!

به زبان دیگر، درست است که در ذهن مشتری حضور پررنگ دارند، ولی کمتر خریداری می شوند!

دلیل آن را این دانستند که بسیاری از مردم خبر دارند که تبلیغات می تواند ذهن آنها را دستکاری کند و اولویت های آنان را تغییر دهد. با دانستن این موضوع افراد سعی می کنند در مقابل “مغزشویی” مقاومت کنند و اگر مصداقی از دستکاری ذهنی دیدند به اصطلاح وا ندهند.” و چه مصداقی بهتر از آن محصولات و برندهای گل درشت که جای محکمی در ذهن آنها دارند؟!

اینجا همان جایی است که گمنامی بهتر از هر چیز دیگری است. قضیه پیچیده است و عوامل زیادی در کار هستند، ولی خودنمایی آشکار از قرار همیشه سودمند نیست.

منبع: کتاب پیش اقناع  / رابرت چالدینى

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *