تحلیل افکار و دغدغه های مدیران با استفاده از دیسک

من معتقدم به همان اندازه که یک مدیر باید گره های رفتاری کارمندانش را بشناسد، کارمندان هم باید روش تعامل بهتر با مدیران خود را بدانند، اما متاسفانه…

آنچه خواندید بخشی از حرف های یک مدیر سازمانی است که در بحث تعامل رفتاری کارمندانش با خودش دچار مشکل شده است.

قصد داریم در این مقاله بخشی از دغدغه ها و افکار مدیران با تیپ های شخصیتی متفاوت بر اساس مدل شخصیت شناسی دیسک بازگو کنیم:

افکار یک مدیر با تیپ شخصیتی”HIGH D”

  • از زمانی که شخص جدیدی را برای فعالیت در پست مدیریت بخش بازرگانی اضافه کرده‌ اند، به شدت عصبی و کلافه هستم. حس می‌ کنم کنترل امور از دست من خارج شده است!
  • در طول سال ‌های فعالیتم به عنوان مدیر بخش، همواره نفر اول سازمان بوده‌ ام. تلاش خودم در این زمینه را می ستایم!
  • به تازگی حرف هایی درباره رفتارهای غیر‌ ملاحظه ‌کارانه و شدید خودم در سازمان به گوشم رسیده است. در حالی که رفتارهای من کاملا عادی و طبیعی است!
  • از زمانی که به سمت مدیریت منصوب شده ‌ام، سازمان پیشرفت قابل توجهی در معاملات خود داشته است، چرا که پیش از من قدرت ریسک‌ پذیری در سازمان پایین بوده!

دغدغه‌ های یک مدیر“HIGH D”

  • چگونه می ‌توانم جلوی توضیحات طولانی و شرح و بسط ‌های وقت‌ گیر را بگیرم؟
  • چرا بسیاری از پروژه‌ های سازمانی به کندی پیش می‌ روند و زود به نتیجه نمی ‌رسیم؟
  • چگونه می‌ توانم افراد را در کارهای سخت با خودم همراه کنم؟

افکار یک مدیر با تیپ شخصیتی ”HIGH I” 

  • وقتی شرکت در جریان فشارهای کاری زیاد بود تمام تلاشم را کردم نقش یک رهبر روحیه‌ بخش را بازی کنم.
  • در گزارش نظر ‌سنجی سالانه در مورد مدیران، من به عنوان یک مدیر ترغیب ‌کننده و اجتماعی معرفی شدم.
  • حرف ‌های منفی و ناامید کننده کارمندانم، سکوت در فضای شرکت و محیط ‌های خلوت مرا دیوانه می ‌کند.
  • یکی از رازهای افزایش فروش در سازمان من بی ‌شک، جلب اعتماد مشتری و اشتیاقی است که در آن ها ایجاد می ‌کنیم.

دغدغه‌ های یک مدیر“HIGH I”

  • چگونه می ‌توانم روحیه کار گروهی را در کارکنان تزریق کنم؟
  • چه راهکارهایی وجود دارد تا فضای سازمان را به سمت فضایی شاد تر و پرانرژی ‌تر سوق دهم؟
  • چگونه در بازار بهتر دیده شویم؟

افکار یک مدیر با تیپ شخصیتی”HIGH S” 

  • تا زمانی که می ‌شود مشکلات سازمان را با آرامش و صحبت حل کرد، چه نیازی به اعمال خشونت یا توبیخ کارمندان در سازمان است.
  • همیشه در جلساتی که افراد جدید حضور دارند، یا جمعیت زیادی به من نگاه می‌ کنند دچار استرس شدیدی می ‌شوم.
  • از نظر کارمندانم من یک شنونده‌ خوب هستم. تعامل دوستانه من با آن ها جوی آرام و امن در سازمان ایجاد کرده است.
  • کنار آمدن با کارمندان پر سر و صدا برایم چالشی بزرگ است.

دغدغه ‌های یک مدیر“HIGH S”

  • چگونه احساس امنیت شغلی در کارمندانم ایجاد کنم؟
  • با چه روشی می‌ توانم جلوی تغییرات بیهوده در سازمان را بگیرم؟
  • چه راهکارهایی برای تدوین قوانین ثابت در سازمان وجود دارد؟

افکار یک مدیر با تیپ شخصیتی”HIGH C”

  • بی ‌دقتی پرسنل و عدم توجه آن‌ ها به جزئیات مرا به شدت آشفته می ‌کند.
  • جهت برقراری نظم، منشور وظایفی برای کارمندان تهیه کرده‌ ام تا همه کارها کاملا دقیق و با استاندارد بالا انجام شود و جای اشتباهی باقی نماند.
  • ملاک استخدام نیروهای جدید برای من میزان پایبندی آن ‌ها به وظایف‌ شان در محل کار قبلی ‌شان می‌ باشد.
  • برای بالاتر بردن دقت در سازمان یک تیم تحلیل و ارزیابی تشکیل داده ‌ام تا به بازخورد‌ های کاملا بی ‌نقصی دست یابیم.

دغدغه‌ های یک مدیر“HIGH C”

  • چگونه از کارمندانم بخواهم که از انتقادهای من ناراحت نشوند و در برابر من جبهه گیرى نکنند؟
  • با چه روش هایی می‌ توانیم میزان دقت در کارها را بالا ببریم؟
  • چگونه مى توانم کارها را تفویض کنم، در حالى که خودم به شکلی کامل آن ها را انجام مى دهم؟
  • چگونه به روش ایده‌ آل برای انجام بی ‌نقص پروژه ها دست پیدا کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *