افراد اشتباه، در جایگاه اشتباه!

این روزها بسیار پیش می آید که افراد در سازمان به صورت ناگهانی پست شان را ترک می کنند!

متاسفانه ترک ناگهانی کار، هزینه و زمان زیادی را در سازمان ها هدر می دهد. از هزینه های مرحله گزینش و آموزش نیروها تا هزینه هایی که پس از ترک کار، سازمان ملزم به پرداخت آن ها می باشد.

آموخته های ما به ما می گوید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است هزینه های آموزش و گزینش افراد در سازمان را طوری طرح ریزی کنیم که ضریب اشتباهات در حوزه منابع انسانی را کاهش دهیم.

یکی از روش های گزینش صحیح، انتخاب براساس تیپ شخصیتی و از طریق تست شخصیت شناسی دیسک است.

با واکاوی در گزارش تحلیلی تست دیسک، می توانیم سیستم گزینش و جذب را بر اساس ویژگی های رفتاری افراد تنظیم کنیم.

در ادامه قصد داریم به صورت مختصر چند نمونه از این اشتباهات گزینشی رایج از منظر شخصیت شناسی دیسک در چهار تیپ شخصیتی را برای شما بازگو کنیم:

آنچه افراد تیپ ‌شخصیتی «HIGH D» را از کار در سازمان شما دل زده خواهد کرد این است که نقش حاشیه ‌ای و کمرنگی در کار داشته باشند.

اگر چنین شخصی به این نتیجه برسد که به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌ شود و نمی ‌تواند دیگران را رهبری کند، می‌ توانید مطمئن باشید که به زودی تقاضای استعفای او به دستتان می ‌رسد!

این افراد ریسک‌ پذیر و نتیجه‌ گرا هستند و مشاغل مدیریتی و سرپرستی، نقش های اجرایی و عملیاتی و محیط‌ های پر چالش را می پسندند.

اگر قصد دارید کارمند تان با تیپ ‌شخصیتی «HIGH I» را دیوانه و راهی آسایشگاه کنید او را در اتاقی تنها بگذارید و از او بخواهید به مدت یک هفته و به صورت انفرادی روی یک پروژه تحقیقاتی کار کند!

افرادی با شخصیت«I» ، به شدت برون ‌گرا و اجتماعی هستند و بهترین عملکرد را در کارهای گروهی دارند.

مشاغلی که مستلزم ارتباط با دیگران است برای یک شخص«HIGH I» رضایت و انگیزه بالاتری ایجاد می‌ کند.

یک کارمند با تیپ شخصیتی «HIGH S» را در محیطی پر سر و صدا و پرهیاهو قرار بدهید تا به طور کامل عملکرد خود را از دست بدهد!

کارمند «S» شما اگر در موقعیت هایی باشد که حس کند برنامه‌ های کاری مدام در حال تغییر است، دچار اضطراب می ‌گردد و کم‌ کم به چشم خود می ‌بینید که آسیب ‌پذیر و حتی مریض می ‌شود!

شرایطی را فراهم کنید تا افراد «HIGH S» در مشاغل پشتیبانی و نقش‌ های حمایتی فعال باشند. محیط کار را برای این کارمندان امن کنید تا احساس ثبات داشته باشند و بتوانند بهتر خودشان را به نمایش بگذارند

افراد تیپ شخصیتی « HIGH C» را با قرار دادن در کارها و پروژه‌ های فوری می‌ توانید از سازمان فراری دهید!

ضمن این که یک محیط آشفته و بی ‌نظم آنها را به سمت جستجوی یک کار جدید در آگهی ‌های شغلی سوق می ‌دهد!

نیاز درونی و شخصیتی این افراد به تجزیه و تحلیل و برنامه ‌ریزی، باعث می ‌شود برای انجام مشاغل دقیق، تحلیلی و کارشناسی آماده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *