رد پای برند سازی در پیش دبستانی ها!

رد پای برند سازی در پیش دبستانی ها!

رد پای برند سازی در پیش دبستانی ها!

بررسی استرتژی های برندسازی یک مهد کودک در نیجریه!

تصور اینکه مدیران یک پیش دبستانی دست به طراحی لوگو و تغییر هویت بصری بزنند، برای بسیاری از ما کمی دور از ذهن است؛ چرا که بیشتر ما توقع داریم افکار مدیران یک مدرسه معطوف به کیف ارائه خدمات و کمی فراتر از آن تمرکز بر طراحی دکوراسیون زیبا و جذاب است؛ اما سیستم آموزشی رقابتی در برخی از کشورها زمینه ساز این موضوع می شود که، گاهی مدارس حتی در مقاطع ابتدایی نیز اقدام به تدوین استراتژی های برندسازی نمایند.

مهد کودک Layton یکی از مراکز آموزشی معروف برای کودکان ۳ تا ۲ ساله در نیجریه است.

این مهد کودک نیاز به استراتژی نام تجاری داشت که برند خود را احیا کند و در عین حال برای والدین و کودکان کوچک نیز جذاب باشد؛ از این رو درخواستش را با تیم طراحی خلاق Ellae مطرح کرد.

نکته حایز اهمیت برای مدیران مهد کودک این بود که نام تجاری آنها القا کننده این باور به والدین باشد که رشد کودکان از طریق سال های ابتدایی شکل می گیرد.

تیم طراحی، ایجاد یک هویت بصری جدید را به عنوان نخستین استراتژی برندسازی به مدیران مهد کودک پیشنهاد داد و قدم اول در توسعه این استراتژی تعریف مخاطبان هدف، اهداف و نگرانی های مدرسه بود.

مرحله سخت طراحی لوگوی منحصر به فرد!

پیشنهاد تیم طراحی Ellae این بود که هویت برند را با توجه به پایه فعالیت های مدرسه و پلت فرم کلی برند استخراج کنند و با استفاده از آن یک موقعیت جدید برای مدرسه تعریف کنند.

موقیعت جدید بر اساس شعار رشد و یادگیری طراحی شد و مفاهیم بصری مثل لوگو، پالت های رنگی، تایپوگرافی(خط) سفارشی و جدید اجزایی بودند که باید با دقت طراحی می شدند تا هویت نام تجاری جدید را شکل دهند.

انتقال احساسات، آن هم با لوگو!

بازی، سرگرمی، احساس گرما و آسایش از جمله مفاهیمی بودند که مدرسه قصد داشت به والدین جوان و فرزندان آنها القا کند؛ برای دستیابی به این هدف، مجموعه ای از اقدامات زیر در دستور کار قرار گرفت:

  1. استفاده از تصاویر حیوانات، درختان، تصویر گل ها بر روی بروشورها، کارت ویزیت، کتابچه ها، مدادها و کلیه وسایلی که توسط بچه ها استفاده می شدند.
  2. طراحی رنگ های هوشمندانه برای تصاویر از جمله:
  • رنگ سبز که به صورت ناخود آگاه تداعی کننده احساس طراوت است
  • رنگ آبی که وقتی به خط دید ما وارد می‌ شود، موجب ارسال یک سری سیگنال های شیمیایی در مغز می شود که آرامش بخش است.
  • رنگ سفید: بی چون و چرا نخستین احساسی که القا می کند، احساس امنیت می باشد.

رد پای برند سازی در پیش دبستانی ها!

آنچه تیم طراحی Ellae پیشنهاد کرد در نهایت موجب شکل گیری یک فضای پر از زندگی و انرژی مثبت در کوچک ترین اجزای مهد کودک انتقال موثر آن به والدین و کودکان آنها شد.

استفاده از دانش طراحی برند، آنالیز جامعه هدف، سیاست استفاده از تیم های صاحب دانش و با تجربه در زمینه برندسازی و … سبب شد کار برای مدرسه آمادگی لایتون (Layton) موفقیت آمیز باشد و بازخورد مثبت زیادی از مشتریان، سهامداران و از عموم مردم دریافت کند.

رد پای برند سازی در پیش دبستانی ها!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *