جلوه ات ما را کشت!

جلوه ات ما را کشت!

جلوه ات ما را کشت!

یکی از داستان های عجیب و جالبی که اغلب برندهای موفق با آن مواجه می شوند، این است که ناخودآگاه نیازمند تغییر استراتژی های بازاریابی شان می شوند.

یکی از دلایل عمده این موضوع نتایجی ست که از تحقیقات میدانی به دست می آید.

داستان کوتاه زیر در مورد یکی از برندهای تجاری محبوب موضوع را برایتان ملموس تر خواهد کرد.

برند تجاری Coley Porter یک برند معروف بریتانیایی در زمینه تهیه خوراکی و نوشیدنی های طبیعی است.

در کمال تعجب وقتی در جستجوی استراتژی بازاریابی برای تولید آبمیوه جدیدش با نام برند Misfits بود، با موضوع عجیبی رو به رو شد.

کمپانی کمپین هایی در سوپرمارکت ها و تولید کنندگان محلی تشکیل داده بود تا به نتایج بهتری برسد.

براساس اطلاعاتی که از کمپین ها جمع آوری شد، مشخص شد که سالیانه هفت میلیون تن غذا و نوشیدنی در بریتانیا دور ریخته می شود!

جستجوها برای یافتن علت، سرنخ این فاجعه را به شلف های میوه فروشی ها و سوپرمارکت ها رساند!

میوه ها و سبزیجات با ظاهر زشت و نامناسب نظر مشتریان را جلب نمی کردند و حتی دیده نمی شدند؛ این محصولات در نهایت با هم مخلوط می شدند، و قبل از پوسیده شدن توسط صاحبان فروشگاه دور ریخته می شدند!

این تراژدی هولناک، کلید یک شروع قوی برای تیم طراحی برند Coley Porter شد.

استراتژی اول: زشت ها برای من!

کمپانی مطابق با یک استراتژی بازاریابی جدید شروع به خرید تمام میوه های زشت و از شکل افتاده کرد، بخش جدیدی را در کارخانه راه اندازی و شروع به تولید آبمیوه از آنها کرد.

شعار برند (هرگز هیچ زشتی نباید دور ریخته شود!)، بسیاری از مشتریان را قلقلک می داد که این محصول جدید را با شکل خنده داری که بر روی بطری هایش بود، یک بار هم که شده امتحان کنند.

جلوه ات ما را کشت!

استراتژی دوم: میوه آبمیوه ات را خودت بکار!

ارائه هوشنمندانه پیشنهاد مشارکت در تامین میوه آبمیوه ها، به غرفه داران در میوه فروشی ها و سوپرمارکت ها، جنبه اجتماعی برند Misfits را قوی تر ساخت.

هدف از این پیشنهاد این بود که به همه اجازه دهد تا در روند تولید سیب خود دخالت کنند.

این امر کمپانی را قادر ساخت تا به شیوه ای سرگرم کننده با مخاطبان هدف برند خود ارتباط برقرار کند.

جلوه ات ما را کشت!

مجموعه این اقدامات سبب شد تا برند Misfits علاوه بر اینکه هویت بصری جدیدی برای برندش به دست آورد، بازار هدف درست را در مکان های مناسب برای محصولات برند خود پیدا کند.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا تمام عناصر بصری بد بو و زشت مصرف کنندگان را جذب می کنند؟

یا آیا این دانش در مورد مسائل زیست محیطی است که به برندها کمک می کند تا وجه برندشان را بالا ببرند؟

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *