سوال های استراتژیک که باید قبل از برندسازی جوابشان را در آستین داشته باشید!

سوال های استراتژیک که باید قبل از برندسازی جوابشان را در آستین داشته باشید!

سوال های استراتژیک که باید قبل از برندسازی جوابشان را در آستین داشته باشید!

۱. هدف تان از برندسازی چه قدر با شرایط امروز جامعه هم خوانی دارد؟

تلاش کنید یک هدف و مقصود مشخص برای برندتان تعریف کنید.

باید بدانید چرا یک محصول یا خدمت مشخص را ارائه می دهید و اینکه آیا اصلا مشتریان و مخاطبان شما از ایده شما استقبال می کنند؟

از خودتان بپرسید که استارت آپ شما تا چه اندازه به بهبود شرایط جامعه هدف شما کمک می کند؟

تلاش کنید پاسخ این سوال را در حوضه ای فراتر از کسب و کار و پیشه تان پیدا کنید، چرا که هدف برند شما باید معنی دار باشد و احساسات خاصی را به گروه خاصی از جامعه القا کند.

۲. چه قابلیت هایی دارید؟

نقطه عطف برندتان را پیدا کنید.

قطعا باید بدانید چه چیز عجیب و متمایزی برند شما را از سایر برندهای مشابه متمایز می کند.

پاسخ این سوال هر چیزی می تواند باشد: نیروی کار شایسته، سرویس مشتری مداری فوق العاده، یک محصول یا خدمت کاملا جدید و نوآورانه، ابتکار و دانش مستحکم و آیتم های بسیار دیگر. همین جواب ها به شما کمک می کند بفهمید برند شما تا چه اندازه برای مخاطبان تان اغوا کننده است.

۳. در چه صنعتی فعالیت می کنید؟

این موضوع را تا جای ممکن برای خودتان روشن کنید. اگر بیسکوئیت می فروشید در بخشی از صنعت خوراک فعالیت دارید و اگر لباس تولید می کنید در صنعت پوشاک فعالیت دارید.

۴. آیا ایده و پیشنهاد مشخصی دارید؟

اگر پاسخ مثبت است، بررسی کنید که این پیشنهاد چگونه می تواند در طول زمان گسترش یابد و تغییر کند؟

۵. رقبای شما چه کسانی هستند؟

به زبان دیگر چه کسانی در حال تلاش برای هدف قرار دادن مشتریان شما هستند؟

آنها چه می فروشند، نقاط قوت و ضعف آنها چیست؟

رقبای احتمالی تان را لیست کنید تا بهتر تجزیه و تحلیل شان کنید.

سوال های استراتژیک که باید قبل از برندسازی جوابشان را در آستین داشته باشید!

۶. هویت برند شما چیست؟

برندتان را به عنوان یک فرد در نظر بگیرید!

آیا نام تجاری این فرد خواهد بود؟

چگونه به نظر می رسد؟ فریبنده؟ پیچیده؟ کلاسیک یا مدرن؟ اخلاقی؟ ورزشی؟

و در نهایت

۷. چگونه می خواهید موفقیت نام تجاری تان را اندازه گیری کنید؟

اهداف خود را تعریف کنید و برخی از راه ها را برای سنجش موفقیت این اهداف در آینده تعیین کنید. شاید هدف شما ایجاد یک نام تجاری بسیار اخلاقی است که محصولات طبیعی را به فروش می رساند.

همیشه کارایی یک استراتژی بازاریابی و نام تجاری آسان نیست.

اما با در نظر گرفتن اهداف خود و برخی از روش های اندازه گیری نتایج خود، قطعا به شما در حفظ استراتژی برند روز به روز کمک خواهد کرد.

آیا می دانستید که هر کارآفرین یا استراتژیست برند باید هنگام ایجاد یک نام تجاری جدید فکر کند؟

ما دوست داریم افکار و نظرات شما را بخوانیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *