طراحی و نگارش نطق‌های اقناعی

طراحی و نگارش نطق‌های اقناعی

قرار است در حضور جمع صحبت کنی؟
یک سخنرانی پراهمیت پیش رو داری؟
قصد داری مخاطبانت را متقاعد کنی؟
مایل هستی میزان پذیرش مخاطبانت را تا ۴ برابر افزایش بدهی؟

چرا از یک تیم حرفه‌ای برای طراحی نطق استفاده کنی؟
برای این که با اطمینان و اعتماد به نفس در جمع صحبت کنی.برای این که نطق خود را بدون استرس در حضور جمع ارائه بدهی. برای این که با اتکا به یک محتوای پرقدرت و نافذ، با خیالی آسوده سخنرانی کنی. برای این که مخاطبانت در حین نطق تو به موبایل‌هایشان نگاه نکنند! برای این که مخاطبان هنگام سخنرانی تو متوجه گذر زمان نشوند! برای این که بعضی از نطق‌ها سرنوشت تو و زندگی تو را تغییر می‌دهند! پس از سال‌ها سخنرانی و طراحی نطق‌ها و خطابه‌های موفق، الگوها، تکنیک‌ها و ابزارهایی را در اختیار داریم که با اتکا به آن‌ها، محتوای نطق‌ها و سخنرانی‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که فرد سخنران یا خطیب، به ماموریت‌ها و اهداف خود از نطق موردنظر دست پیدا کند.

سفارش طراحی نطق

انواع نطق

نطق مدیریتی
(نطق یک مدیر برای کارمندان)

نطق سیاسی
(نطق‌های عمومی فعالان سیاسی، نطق انتخاباتی، …)

نطق فرهنگی
(نطق نویسنده یک کتاب، روزنامه‌نگار، سینماگر، …)

نطق سازمانی
(نطق یک کارمند در سازمان جهت جلب حمایت)

نطق تجاری
(نطق یک فعال کسب‌وکار یا یک نماینده فروش برای مشتریان)

نطق تبلیغاتی
(سناریو و متن روایت فیلم تبلیغاتی)

نطق اجتماعی
(نطق یک فعال اجتماعی، یک دانشجو، یک مبلغ مذهبی، …)

نطق‌های حقوقی و قضایی
(نطق قابل ارائه در دادگاه یا مراجع حقوقی و قضایی)

نطق‌های خانوادگی
(نطق قابل‌ارائه در یک رویداد یا مراسم خانوادگی)

نطق‌های خیریه
(نطق فعالان خیریه برای جلب مشارکت و یا تثبیت مشارکت)

محتوای کتبی
(درخواست‌ها، نامه‌ها، پیشنهادات، محتوای بروشور یا سایر متن‌های تبلیغاتی)

طراحی نطق‌های اقناعی (UPRIL)

طراحی نطق‌های اقناعی (UPRIL) نطق‌هایی که ما طراحی می‌کنیم دارای پنج ویژگی است:

منحصربه‌فرد (Unique)
محتوای سخنرانی تو اصالت دارد و شبیه هیچ نطق یا سخنرانی دیگری نمی‌باشد. این ویژگی، نطق تو را از هر گفتار دیگری متمایز می‌سازد و از کلیشه‌های‌ رایج و سخنان همگانی و مبتذل دور می‌کند.

ترغیب‌کننده (Persuasive)
محتوای سخنرانی تو باید مخاطب را به سمت یک تغییر (ذهنی یا رفتاری) سوق دهد. این حرکت صرفا با کمک یک نطق ترغیب‌کننده محقق می‌شود. متن سخنرانی تو را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنیم که در مخاطبانت میل به حرکت و اقدام ایجاد کند.

قابل‌اتکا (Reliable)
محتوای سخنرانی تو باید مثل یک دیوار مستحکم باشد تا بتوانی به آن تکیه کنی. باید ترس و اضطراب تو را کاهش دهد و به تو اعتماد به نفس ببخشد؛ و این دقیقا کاری است که ساختار اقناعی و حرفه‌ای محتوای طراحی شده نطق‌های ما انجام می‌دهد.

تاثیرگذار (Influencing)
محتوای سخنرانی تو باید احساسات مخاطبانت را برانگیخته کند. قویترین نطق‌ها اگر احساس مخاطب را درگیر نکند، نمی‌تواند او را همراه کند. ما عناصری را در نطق می‌گنجانیم که عواطف مخاطب تو را لمس می‌کند.

ماندگار (Lasting)
محتوای سخنرانی تو برای نتیجه‌بخش بودن، باید بتواند در ذهن مخاطب نقش ببندد و پس از ارائه از بین نرود. مخاطبان تو خیلی از موضوعات را ممکن است فراموش کنند، ولی ما اجازه نمی‌دهیم نطق تو را فراموش کنند! فرازهای ماندگار (قله‌های نطق) را در متن سخنرانی تو می‌گنجانیم.

مشخصات نطق‌های طراحی شده ما:
• یک شروع گیرا دارد که توجه مخاطب را جلب کند
• یک پایان نافذ و متقاعدکننده دارد.
• بخش‌های اوج و قله‌های ماندگار دارد.
• دارای عناصری است که احساسات مدنظر را در مخاطب نشانه‌گیری می‌کند.
• ساختار حرفه‌ای و اقناعی دارد.
• عبارت‌های زائد و کم‌اثر در آن دیده نمی‌شود و با حداقل جملات، اهداف مدنظر را محقق می‌کند.
• جملات کلیدی در آن گنجانده شده است.

فرایند ارائه خدمات

الف. طراحی کامل نطق

  1. ابتدا در قالب یک گفتگوی تلفنی، موقعیت و اطلاعات اولیه مرتبط با نطق شما (مخاطبان، اهداف، مدت، …) را دریافت می‌کنیم.
  2. پس از بررسی اطلاعات دریافت شده، قیمت و زمان تحویل نطق را به شما اعلام می‌کنیم. هیچ دو نطقی شبیه یکدیگر نیستند!
  3. در یک جلسه حضوری (و یا تلفنی برای کسانی که امکان حضور ندارند)، فضای روایت (Clear Up) را فراهم می ‌کنیم و ابعاد مختلف و اطلاعات دقیق مرتبط با نطق موردنظر را دریافت و ارزیابی می‌کنیم.
  4. با توجه به نوع و هدف نطق مدنظر، تحقیقات لازم را پیرامون موقعیت سخنرانی شما انجام می‌دهیم.
  5. تیم طراحی و نگارش، متن نطق را در این مرحله طراحی و از طریق ایمیل و یا راه‌های ارتباطی دیگر برای شما ارسال می‌ کند.
  6. نظرات، ابهامات و سوالات احتمالی شما در خصوص نطق طراحی شده را به صورت تلفنی دریافت می‌کنیم.
  7. در صورت لزوم و نیاز، تغییرات نهایی را در متن نطق اعمال می کنیم و یک جلسه برای تمرین ارایه نطق نهایی با شما برگزار می کنیم.

ب‌. ارتقای نطق آماده

  1. ابتدا در قالب یک گفتگوی تلفنی، موقعیت و اطلاعات اولیه مرتبط با نطق شما (مخاطبان، اهداف، مدت، …) را دریافت می‌کنیم.
  2. نطق شما را از طریق ایمیل و یا راه‌های ارتباطی دیگر دریافت می‌کنیم.
  3. پس از بررسی اطلاعات اولیه و نطق دریافت شده، قیمت و زمان تحویل نسخه ارتقاداده شده نطق را به شما اعلام می‌کنیم. هیچ دو نطقی شبیه یکدیگر نیستند!
  4. با توجه به نوع و هدف نطق مدنظر، تحقیقات لازم را پیرامون موقعیت سخنرانی شما انجام می‌دهیم.
  5. تیم طراحی و نگارش، متن آماده نطق شما را مطابق اهداف و موقعیت سخنرانی اصلاح کرده، ارتقا می‌دهد و از طریق ای ایمیل و یا راه‌های ارتباطی دیگر برای شما ارسال می‌نماید.
  6. نظرات، ابهامات و سوالات احتمالی شما در خصوص نطق اصلاح شده را به صورت تلفنی دریافت می‌کنیم.
  7. در صورت لزوم و نیاز، تغییرات نهایی را در متن نطق اعمال می کنیم و یک جلسه برای تمرین ارایه نطق نهایی با شما برگزار می کنیم.

طراح و نگارشگر: تیم مشاوران و متخصصان

مصطفی اقلیما
دکترای علوم اجتماعی و استاد دانشگاه
پدر علم مددکاری اجتماعی در ایران
تحلیلگر سیاسی اجتماعی
نویسنده پنج کتاب و ده‌ها مقاله

مهسا سرمدی
متخصص طراحی نطق اقناعی
تحلیلگر سخنرانی‌های مدیریتی
متخصص روابط سازمانی
مشاور کمپین‌ هاى تبلیغاتى

امیر شاملی
طراح کمپین های ارتباطى و تبلیغاتی
متخصص کپی رایتینگ
ویراستار نطق های اقناعی
ایده پرداز

مجید جزایری
روان‌شناس اجتماعی و فعال مدنی
ارزیاب پروژه های کانون ارزیابی
تحلیلگر اجتماعی
عضو پیوسته انستیتو روانکاوی تهران

سفارش طراحی نطق

برای سفارش طراحی یک نطق اقناعی، یا با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید.
تلفن: ۲۲۴۱۷۳۸۳ / ۲۲۴۱۵۶۰۶

  • 11 + 1 =